måndag 21 februari 2011

I jämställdhetens namn

Jag har fått jobb. Det känns otroligt bra! Det enda är att jag måste börja redan nu i mars. Visserligen bara åtta timmar i veckan, men jag har ju hand om Otis på heltid också. Han får alltså hänga med på möten och så får jag passa på att jobba när han sover sin förmiddagslur. I april går jag upp i halvtid, i maj ökar jag till heltid. Maken får gå hem lite tidigare än vi hade tänkt.

Jag sörjer lite att min helt lediga tid med Otis håller på att rinna ut. Redan. Han är ju så liten! Bara fem och en halv månad. Men det får gå. I jämställdhetens namn, amen.

I have got a new job! It feels great even though it means I will have to be away from Otis this soon. My husband will stay at home to take care of him. We do it in the name of equality.

2 kommentarer:

Hej! Vad tycker du om mina inlägg? Kommentera gärna, kommentatorsfältet är öppet för alla. /Daisy