måndag 31 maj 2010

Inredning är på tapeten igen

Nu gick det så där lång tid mellan blogginläggen igen. Vi har varit så förbannat upptagna med att sälja och köpa lägenhet, rensa ut på vinden, adressändra osv osv i ett rasande tempo. Att-göra-listan är fortfarande lång.

Igår stod jag på loppis och gjorde mig av med flera flyttkartonger fulla med lort som annars bara hade hamnat på tippen. Förutom att det var rätt kul att stå på andra sidan bordet för en gång skull, så drog jag dessutom in lite pengar som kommer väl till pass vid flytten.

Nu frossar jag i inredningsbloggar igen, Emmas designblogg t ex, varifrån jag lånat bilderna ovan. Jag gillar dem för att de inte är helt perfekt stajlade, att fotografen låtit sladdarna ligga framme t ex. Jag skulle heller inte ha något emot att sova i en skog.

Var beredda på att Daisy Says Yeah kommer att handla mycket om inredning framöver. Om det och om livet med en växande mage. Från september blir det väl mest om kräk och bajs, så passa på nu!

We´ve been busy selling our apartment and buying a new one. Yesterday I sold some of our old junk at a fleamarket. The money I earned will come in handy when we move into the new apartment. I´ve already started hoovering the internet for interior inspiration. The pictures above are from Emmas designblogg.

1 kommentar:

  1. Hej och grattis till alla positiva förändringar!
    Att flytta kan vara väldigt påfrestande men också fantastiskt spännande!
    Jag ser fram emot lite inredningsinspiration,
    sköt om dig/
    Becky

    SvaraRadera

Hej! Vad tycker du om mina inlägg? Kommentera gärna, kommentatorsfältet är öppet för alla. /Daisy