måndag 12 juli 2010

Byggfabriken

Vi har gjort vår första home improvement i nya lägenheten: bytt en lysknapp i hallen mot en tidsenlig i svart bakelit (huset är byggt 1911). En andra lysknapp är på gång i vardagsrummet.

Lysknapparna har vi köpt på Byggfabriken som har jätteschyssta saker, om än i dyraste laget. Det är därför vi bara köpt två knappar än så länge - vi får väl önska oss fler i julklapp i ett par år så att vi får ihop till hela lägenheten.

Ett sånt här kök hade passat hos oss.

Och ett sånt här badkar.

Den här toaletten hade inte heller varit så dum.

We´ve made our first home impovement in the new apartment: changed a light switch to the one in the picture above. We got it at Byggfabriken which has many more nice things that would do just fine at our place. If only we had the money...

3 kommentarer:

  1. åh, så underbara bilder!!! så där vill jag också ha det...

    SvaraRadera
  2. precis sådär vill jag ha mitt hem. precis så. du har bra smak du! :-D

    SvaraRadera
  3. jag ska hålla koll på tassfotbadkar på alla mina österlenloppisar som jag springer på. något annat som önskas?
    j

    SvaraRadera

Hej! Vad tycker du om mina inlägg? Kommentera gärna, kommentatorsfältet är öppet för alla. /Daisy