torsdag 20 augusti 2009

En uppfodrande kakburk och en himmelskt mjuk kofta

Igår när jag var på Myrorna och letade tygblommor, hittade jag den här kakburken som jag inte kunde motstå. Nu står den på kökshyllan och ser uppfodrande på mig. "Baka din jäkel!" Suck. Jag är ingen kakbakerska, så är det bara. Jag gjorde mitt under högstadietiden när ett ständigt godissug fick mig att baka mig igenom hela "Sju sorters kakor".

På väg till Myrorna stannade jag till hos den lilla polska (?) tanten vid Dalaplan, hon som har haft utförsäljning i flera år nu, och som har en skylt på dörren där det står "Om du tycker det är för dyrt du kan pruta lite". Där hittade jag två fina skärp och en helt ny angorakofta som är det mjukaste jag känt! Hösten är räddad.

1 kommentar:

Hej! Vad tycker du om mina inlägg? Kommentera gärna, kommentatorsfältet är öppet för alla. /Daisy