torsdag 27 augusti 2009

Igår blev jag kär

Igår var jag ute och cyklade i sensommarsolen. Jag hamnade i Slottstaden, "käppastan" som den kallas för att där bor så mycket pensionärer. Men igår visade sig stadsdelen från sin allra ljuvaste sida. Jag blev lite kär och vill flytta dit. Helst nånstans kring Rönneholmsparken, eller där strax bakom Kronprinsen.

Där är grönt och fint, där finns kaféer och restauranger och jag såg faktiskt massor av trettioplusare, barn, hundar och ja - några pensionärer. De log alla och nickade mot mig precis som att de svurit sig samman i en övertalningskampanj. "KOM lilla vän, ta ett skitstort lån och köp en funkisvåning här hos oss, du vet att du skulle gilla det!" Och ja, det skulle jag nog. Närheten till Möllan är liksom inte lika viktig längre. Jag fyller 34 om några veckor...

Finns det något finare än gator kantade av träd? I Slottstaden finns de. And oh, spot the old man!

I Slottstaden finns också inbjudande blomsteraffärer...

...snajdiga hus (från början av seklet kanske?)...

...funkishus i fina färger...

...människor som bryr sig om sina balkonger...

...bensinmackar från 50-talet med runda tak och mosaikbeklädda väggar...

... och vem kan motstå en garnaffär som heter Prinsessgarn?

Och som har en så här snygg skylt?

I den här frisersalongen skulle jag klippa mig. Bästa skyltningen i stada!

4 kommentarer:

  1. Hej,
    glöm inte närheten till havet!
    Såg du det lilla trevliga caféet "Melvins", på Skvadronsgatan?
    Vänliga hälsningar
    Rebecka

    SvaraRadera
  2. Ja, jag cyklade förbi det. Det såg väldigt mysigt ut! Och du har helt rätt om havet. Jag gissar att du bor där nånstans?

    SvaraRadera
  3. Hej på dig, jag arbetar i området men bor på Gamla Väster.
    Så roligt att du gillar min "snigel på ögat"!
    Inte alla uppskattar den typen av bilder, men jag har det som allra roligast när jag och mina sniglar hänger.
    Dessutom är du den enda som än så länge har valt
    "the sporty-naughty one", bra smak!
    Trevlig helg
    Rebecka

    SvaraRadera
  4. Prinsessgarn!! Synd att man inte kommit på det själv. Ljuvlig skylt.

    SvaraRadera

Hej! Vad tycker du om mina inlägg? Kommentera gärna, kommentatorsfältet är öppet för alla. /Daisy