tisdag 2 mars 2010

Göteborgs- och Boråstips anyone?

I helgen ska jag till Göteborg. Det var längesen jag var där sist. Tänkte försöka hinna med att besöka Drömma-Lottas butik (bilden har jag lånat från hennes blogg) och kanske köpa mig någon av hennes fina klänningar.

Är det någon som har fler bra Göteborgstips? Boråstips anyone? Jo men visst, jag ska ta en avstickare till staden som utnämnts till Sveriges tråkigaste också. Det blir första besöket för mig och jag är taggad! Så illa som ryktet säger kan det väl inte vara?

The upcoming weekend I am going away to Gothenburg. I will pay Drömma-Lotta a visit and perhaps buy one of her pretty dresses.

5 kommentarer:

  1. http://reggieandfriends.blogspot.com/
    Jag har aldrig varit där men jag följer hennes blogg och det verkar finnas mycket fint där.

    SvaraRadera
  2. Jag har hört om en butik som ska ligga i Borås som bara säljer gamla lager kläder från fabrikerna som legat i området....

    SvaraRadera
  3. Och mat måste du ju äta och då tycker jag att du ska gå till den här vegetariska restaurangen som ligger på Haga:
    http://www.restaurangsolrosen.se/
    Löjligt trevlig personal!
    Ha det så gott i Gbg!

    SvaraRadera
  4. Röhsska museet i Göteborg, centralt vid Valand nära Avenyn, är ett av de mest fantastiska museum i Sverige. Bland annat har de mycket kläder/mode i sin permanenta utställning, såväl som temporära, och oerhört vackra montrar med tidsenliga föremål från 1900-talet.

    SvaraRadera
  5. haha. Borås - min gamla stad. (man kan ju inte hjälpa vart man föds...)
    Hittade du nåt kul där? Synd jag läste din blogg aningens sent, annars hade jag kunnat tipsa om de få pärlor som finns. Du får hojta innan nästa avfärd!

    SvaraRadera

Hej! Vad tycker du om mina inlägg? Kommentera gärna, kommentatorsfältet är öppet för alla. /Daisy