söndag 14 mars 2010

Två inlägg i ett

Kamerasladden är återfunnen! För att kompensera veckans dåliga bloggande kommer här två inlägg i ett.

1. De vinröda skorna

Förra helgen spenderades lördagen i Göteborg. Hos Drömma-Lotta i Haga hittade jag de här fina skorna. Jag gick därifrån utan att köpa vare sig någon av alla de tjusiga klänningarna eller den fantastiska 40-talsjackan. Jag är lite ångerfull och lite stolt.


2. Borås

Lördagkvällen och söndagen hälsade vi på vänner i Borås. De är precis ditflyttade från Köpenhamn och kämpar hårt med att övertyga sig själva om Borås alla fördelar. "Jättegod sushi faktiskt. Ja, och så nära till allt. Omväxlande arkitektur. Den gamla biografen är jättecharmig."



De bor i en gigantisk lägenhet mitt i centrum, en funkislägenhet med de häftigaste fönster jag någonsin sett. Metallfönsterbläck med rundade hörn och coola handtag. Ungefär som på den gamla tidens tåg.

I Borås stadspark har de den här fina skulpturen som jag är ganska säker på är signerad Marianne Lindberg De Geer.

Göteborg och Borås på en helg. Helt galet trevligt!

Last weekend we went to Gothenburg and Boras on the westcoast. In Gothenburg I got myself a pair of spring shoes. In Boras we visited friends that just moved there. They live in an apartment with the nicest windows.

3 kommentarer:

  1. Vilka skor! Bara för att låta lite extra bitter så antar jag att du har små fötter? Jag hittar aldrig några vintage skor, man hade tydligen inte stl.39 förr i tiden...Men dom är verkligen tjusiga!

    SvaraRadera
  2. Jag har 36 för det mesta, någon gång ibland 37. Jag har turen att ofta hitta fina skor på loppis, men idag hittade jag ett par 35,5 som inte kunde passera för bekväma så de fick stå kvar i butiken. Synd för de var rackarns snygga!

    SvaraRadera
  3. hehe från Köpenhamn till Borås. Galet. Bor själv i i trakterna och undrar om det är en ridgeback hund som syns på bilderna. I så fall kan jag tänka mig att guida runt på trevliga skogspromenader :-D (har en själv som behöver leka av sig ibland) Och ja signaturen på skulpturen stämmer.

    SvaraRadera

Hej! Vad tycker du om mina inlägg? Kommentera gärna, kommentatorsfältet är öppet för alla. /Daisy