torsdag 24 september 2009

Fina vänner som har det fint

Ibland undrar man nästan över konstiga sammanträffanden. Hur kan världen vara så attans liten?

I helgen träffade jag en vän från förr, Julia, som nyligen fått sitt hem fotograferat av Jenny Brandt som är med och driver sidan Dos Family. Idag har jag varit på besök hos en annan vän, "slottsfrun" Anna som inte alls känner Julia. Det visar sig att hon också haft besök av Jenny!

Så här kommer några av Jennys bilder från två väldigt olika, men minst lika fina hem. Först besöker vi Anna som bor i den ombyggda smedjan på Marsvinsholm, tillsammans med sin man Andreas och sonen Nils. Deras lägenhet är en vit dröm, som tagen direkt ur tidningen Lantliv.








Julia bor i en lägenhet i centrala Karlskrona med döttrarna Maja, Sigrid och Elsa. Och katten Ester (tror jag det var). Ett mysigt och personligt hem med Josef Franktapeter och loppisfynd i alla vrår. Julia har för övrigt också en blogg, Julias vardag - det var hon som inspirerade mig att börja blogga.




En sån där burk med hjärtan på och ett sånt där syskrin har jag också.

Och ett sånt där bord med perstorpsskiva, och nästan en exakt likadan stol. Vi gillar samma saker Ia och jag.


Om jag är stolt? Klart. De kan sina grejer mina tjejer.

Och som om det inte räcker med sammanträffanden, insåg jag att jag känner Dos-Family-Jennys syrra Alexandra. Cirkeln är sluten. Eller nåt. Märkligt är det i alla fall.

Two of my friends, that don´t know each other, had recent visits from photographer Jenny Brandt that runs Dos Family. She photographed their homes that are equally lovely but very different in style.

6 kommentarer:

  1. Fina Kajsa! Vad roligt. :) Kom igen! Skriv till Jenny!

    SvaraRadera
  2. Det var ju verkligen lustigt! Hur känner du min syster?

    SvaraRadera
  3. Hej Julia! Vi har nu etablerat kontakt, Jenny och jag. Får se vad det blir...

    Jenny: hur jag lärde känna Alexandra kan du läsa i mitt mail till dig. Vi hörs!

    SvaraRadera
  4. Skumt. Det är som den där teorin i "2 dagar i Paris". Att var man än befinner sig i världen träffar man någon man känner. Eller, ja, nästan i alla fall. Skulle vara roligt att få se ditt hem.

    SvaraRadera
  5. Det kanske du får snart... Kanske, kanske blir det en photoshoot här hos oss också. Vi får se.

    SvaraRadera
  6. Nu först ser jag bilderna! Kul! Puss/Slottsfrun

    SvaraRadera

Hej! Vad tycker du om mina inlägg? Kommentera gärna, kommentatorsfältet är öppet för alla. /Daisy