fredag 25 september 2009

I love tecknat

Född i en generation som klappade händerna av förtjusning när Anslagstavlans tecknade vinjett dök upp i TV-rutan och som tyckte att Lilla Sportspegelns avsnitt av Tom & Jerry var veckans höjdpunkt, kan jag inte annat än älska Pixars alla produktioner. Söta figurer, roliga röster, fantastivärldar, färgkavalkader - mer feelgood blir det inte!

Just nu längtar jag till den 16 oktober då den nya filmen "Up" har premiär.

"Hitta Nemo" är min älsklingsfilm. Särskilt den delen när han är i akvariet på tandläkarpraktiken i Sydney. Den franska sjöhästen är så skön, och tandläkarens systerdotter så hemsk...

"Råttatouille" var också bra. Jag blev väldigt sugen på att åka till Paris när jag såg den.

"Wall E" var fin den med, om än inte min favorit.

Nu ska jag städa. Adjö.

I adore all of Pixar´s movies! Most of all I love "Finding Nemo". Right now I am looking forward to watch the new one "Up" which opens in Swedish theatres on the 17th of October.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Vad tycker du om mina inlägg? Kommentera gärna, kommentatorsfältet är öppet för alla. /Daisy