söndag 4 oktober 2009

En cykeltur till Kirseberg

I veckan cyklade jag en tur till Kirseberg här i Malmö. Det är en rätt mysig stadsdel faktiskt, som en egen liten småstad i staden. Pittoresk på ett lätt sunkigt vis. De har en egen kyrka, ett konditori och t o m en egen festival. Och där finns ett Emmaus (därav cykelturen dit...). Ja, i Kirseberg skulle jag nog kunna tänka mig att bo.

Helst i en lägenhet i något av de här pastellfärgade husen. Jag har läst att de har en prunkande gård där innanför.


Eller i ett sånt här gathus.



Eller i det här vattentornet.

Det här huset har nog varit en gammal industri. Nu är det bostadshus. Fin fasad.
Earlier this week I went to a thrift shop in Kirseberg, a part of Malmo with nice little houses. I could see myself live here.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Vad tycker du om mina inlägg? Kommentera gärna, kommentatorsfältet är öppet för alla. /Daisy