tisdag 13 oktober 2009

En utflykt och några lånade bilder

Idag har jag varit på utflykt till Söderåsen med en kär vän. På vägen dit körde vi förbi ett skumt High-Chaparall-ställe som hette Sloppy Billy´s, en jättestor gås (i betong?), en rätt stor gris (i betong?) och två militärer på marsch.

Söderåsen var färgsprakande, lerigt och backigt. På hemvägen hittade vi ett finfint Emmaus där jag kom över ett par rejäla och fodrade tantboots för sextio riksdaler.

Eftersom kameran låg kvar på hallbyrån där hemma, finns inga bildbevis på allt detta fantastiska. Istället bjuder jag på några bilder av schyssta kojor som folk byggt av grejor de har omkring sig i sitt "everyday life". (Jag gillar kojor och har bloggat om det tidigare.)




Bilderna kommer härifrån och hittades via A Beautiful Mess, en blogg som gör mig glad.

Today I went on a day trip to the forest with a dear friend of mine. Since I didn´t bring my camera I give you some pictures of some cosey forts instead. The pictures were found here.

1 kommentar:

  1. oj oj, nu vill man ju bygga koja. Kanske kan jag låtsas att det är till hunden om sambon skulle undra vad jag gör?! :-)

    SvaraRadera

Hej! Vad tycker du om mina inlägg? Kommentera gärna, kommentatorsfältet är öppet för alla. /Daisy